26 februari 2017

Lied van de week: week 8 - 2017

Hallo maandag - Spinvis


Spinvis staat altijd garant voor poëtische muziek én teksten. Hij lijkt een gewone jongen uit de straat, amper opmerkelijk te noemen. Hij is eerder de ideale schoonzoon dan de rock 'n roll-rebel. Het is dan ook heuglijk nieuws dat er een nieuw album uit is (al is dat dan een verzamelaar), Omnibus, en dat hij terug een theatertournee doet (Trein / Vuur / Dageraad). Dit is de openingssong eruit en ook een single waarvoor weer zo'n mooie clip gemaakt werd.

Je kan het album Omnibus hier streamen of downloaden.

Lyrics:

Hallo halte, hallo flat,
hallo namen bij de bel, hallo kamer, hallo bed,
hallo daar, kom maar met de rest
beelden van een kampioen
en dan een pretpark en een vrouw, die iets verkoopt
ik weet niet wat
en dan een kind dat niemand wou
oud en dom, maar alles went
en boven maandag is het grijs
denk ook voor jou, waar je ook bent
mensen komen, mensen gaan
wat is gezegd, wordt altijd waar
wat is geweest, heeft nooit bestaan


Hallo maandag, hallo mei,
hallo uitzicht, hallo tijd
draag mijn kleren, neem mijn hart
welkom weemoed, welkom storm
welkom schaduw op de grond van wat nog moet en zal
en alles wat nog komt...


Er wordt een huisraad opgehaald
10.000 folders op de mat
van de dunne man, die met zijn hond, vaak op het winkelcentrum kwam
je wordt hier dagelijks gemist, je wordt dagelijks verwacht
je brieven worden goed bewaard, gelezen wat er niet in staat
er schuiven geesten door de gang
en wat ik verder ook probeer
het wordt niet minder, alleen maar meer
steeds meer sterren op mijn huid,
steeds meer beelden in een uur,
steeds meer stappen naar de muur


Hallo maandag, hallo mei,
hallo uitzicht, hallo tijd
draag mijn kleren, neem mijn hart
welkom weemoed, welkom storm
hallo schaduw op de grond van wat nog moet en zal en komt.


Hallo maandag, hallo mei,
hallo uitzicht, hallo tijd
draag mijn kleren, neem mijn hart
welkom weemoed, welkom storm
hallo schaduw op de grond van wat nog moet en zal
en alles wat nog komt...

Geen opmerkingen: