30 december 2006

Vinyl single (1)

"Heb toch geen angst, spannend duurt het langst"
Arbeid Adelt! had een comeback in 1991, toen ze de LP "Des duivels oorkussen" uitbrachten. Op ik weet niet meer welke fuif traden ze op in de Vooruit (ik denk een fuif van de studentenkring van de diergeneeskunde). Het optreden was niet meteen legendarisch (als ik het me nog herinner, heeft dat meer te maken met het meisje dat ik toen leerde kennen dan met Marcel en co.), maar het was zeker niet slecht. De spanning werd er wel ingehouden. Het licht was al een hele tijd uit en de dj al een hele tijd het zwijgen opgelegd vooraleer in het donker de eerste noten van (als ik me goed herinner) dit nummer weerklonken en alle bandleden in het duister stonden te spelen. Het duurde tot halfweg het nummer eer Marcel Vanthilt ook daadwerkelijk verscheen...
Net als "Nergens heen" kocht ik dit singletje (ik kocht toen bij Bilbo nogal vaak singles van Vlaamse groepen die ik leerde kennen op Studio Brussel).
Ik ontdekte op YouTube een fragment uit een Waalse reportage over de groep, waarin ze dit nummer spelen.

Geen opmerkingen: