27 december 2006

Gelezen (1)

Onlangs gelezen :

Adrian Mole and the weapons of mass destruction - Sue Townsend

Een heel geestig boek en zowat de meest hilarische aanklacht tegen Blairs houding in de Irakoorlog zit ongetwijfeld in de brief die Adrian Mole zijn reisagentschap zendt (hij vraagt zijn geld terug voor zijn reis naar Cyprus, die hij annuleerde nadat Blair had gezegd dat Saddam Cyprus kon bereiken met zijn massavernietigingswapens binnen 40 minuten, en het reisagentschap vraagt hem eerst bewijs te leveren vooraleer dit als geldige annulatiereden kan aanvaard worden).

De zelfmoordclub - Arto Paasilinna

Het is ongetwijfeld geen slecht boek, maar ergens lukte het me niet om het verder te lezen. Ik word er niet door gegrepen, ik weet niet wat het is... Ik stel me voor dat ik er een soort afstand en koelte in herken die ik al kende en apprecieerde in de films van Ari Kaurismäki (althans, degene die ik zag...), maar alleen werkt dat niet bij een boek, blijkbaar : ik moet toch wel gegrepen worden door een boek om het verder te blijven lezen...

Geen opmerkingen: