03 maart 2018

Detboi


Drum 'n bass, ooit was ik er verslingerd aan, maar helaas moet ik bekennen dat het genre op mijn blog onderbelicht blijft. Heel soms spot ik via sociale media of zelfs Spotify nog eens iets goeds. Niet dat er geen goeie drum 'n bass meer verschijnt, ik volg het alleen niet meer en het blijft tegenwoordig nog meer dan vroeger onder de radar.
Dus ben ik wel verheugd vandaag Detboi te mogen voorstellen, ter gelegenheid van zijn nieuwe EP Ice cold. De man brengt al sinds 2008 materiaal uit en nu tien jaar later mag hij terecht resideren op het bekende Metalheadz-label. Daar past zijn muziek heel goed. Het is behoorlijk old school drum 'n bass die hij brengt. Blood drops doet me denken aan het betere werk van Ed Rush en Optical. Dat geldt nog meer voor de zeer diepe bassen in Ice cold - blood on the drums. Na het wat gelijkaardige Welcome to the darkness is Groovedigger wat soulvoller en herbergt zo kleine vingerwijzingen naar Roni Size's Reprazent. Beast is tenslotte een floorfiller voor menig drum 'n bass-feestje.
Vaak luister ik niet meer dit genre, maar als een release als deze me bereikt, dan spring ik toch weer een gat in de lucht.

Beluister hieronder de volledige EP:

Geen opmerkingen: