17 juli 2017

Gentse Feesten concert: Wooly Mammoths


In het Baudelopark staat, waar vroeger altijd de spiegeltent stond, een nieuwe tent. Er is zelfs een verdieping in gemaakt, zodat je een concert vanuit vogelperspectief kan meevolgen. Het was in die tent dat ik enkele dagen geleden Wooly Mammoths zag optreden.
De band kende ik enkel van naam en ik had geen idee wat ik zou mogen verwachten, maar het was in ieder geval een aangename verrassing. Vrijwel voortdurend moest ik bij deze enthousiaste jonge bende denken aan de vroege Tame Impala (ten tijde van Innerspeaker). Dat gevoel werd nog versterkt toen het viertal de intro inzette van Water slide en die wel heel erg Solitude is bliss in herinnering bracht.
Ondanks de opvallende gelijkenissen heeft deze band genoeg eigen gezicht om te bekoren en ik heb me alvast voorgenomen om als ze nog eens in de buurt optreden, zeker dat concert te proberen bij te wonen.


Setlist:
  1. Broken wings
  2. Come undone
  3. Pulling me under
  4. Demons
  5. Water slide
  6. Out of love
  7. Sun inhaler
  8. Spiralize

Geen opmerkingen: