24 december 2017

Borokov Borokov


Ik was verbaasd dat de cd die ik gisteren kocht toen dag op dag één jaar oud was. Eerlijk delen van Borokov Borokov wordt aangeboden in vier verschillende gekleurde versies cd-case: geel, groen, blauw of rood. Zelf ging ik voor de gele...
De muziek die je op dit album aantreft, laat zich best vatten als electronica die niet alleen met beide voeten maar tot aan de kin in de jaren tachtig staat, als verzonken in een moeras van synthesizers, met af en toe zang. Waar opener Heeft iemand de kinderen gezien? nog vooral sfeervol nostalgisch klinkt, is een song als Dansende mensen wat gewaagder en ook duidelijk mikkend op de benen van die dansende mensen... De zang doet me overigens wat denken aan Arbeid Adelt
Hoogtepunten vind ik zelf het lichtvoetige Appelsap, Woeste grond (Mouse On Mars met een Modern Talking-kapsel), het psychedelische Papiloma en het schijnbaar op een speelgoed-Casio ingespeelde Comfort zone.

Beluister hieronder alvast hun hele album dat je vindt op hun Soundcloud-pagina:

Geen opmerkingen: