06 juli 2017

Lorde


Het ligt niet aan jou, Lorde, het ligt aan mij! Echt waar... Dit mag klinken alsof ik het uitmaak (maar dat zou al te gek zijn want wij hebben niets met elkaar, je kent me niet eens). Ik heb net je nieuwe album Melodrama gehoord. Ik heb het meerdere keren beluisterd. Mooie liedjes, daar niet van. Maar er is iets aan je stem, ik kan er de vinger niet op leggen wát precies, dat ik niet aangenaam vind. Er is dat ding dat je doet als je zingt, ik kan het niet goed omschrijven, dat me telkens toch weer doet afhaken.
Eén liedje, dat gaat vaak nog wel. Zeker als het zo'n mooi nummer is als voorheen Royals (geweldig, echt waar!) of als Green light. En als je gaat zingen zoals in Writer in the dark, is dat kantje ineens weg en dan ben ik helemaal weg van je.
Je hebt een heel mooi album gemaakt en mocht ik je stem beter kunnen verdragen, zou ik er heel vaak naar luisteren, echt waar. Het ligt niet aan jou, Lorde, het ligt aan mij...

Je kan hieronder het volledige album beluisteren:

Geen opmerkingen: