26 juni 2016

Alkerdeel


Een duiveltje dat door zijn benen onze richting uitkijkt terwijl hij een dikke scheet laat: sommige platenhoezen vertellen zoveel meer dan woorden om te beschrijven wat je mag verwachten. Alkerdeel weet op de opvolger van Morinde zijn duivels niet alleen los te binden maar ze inderdaad ook nog eens recht in ons gezicht te laten lachen, ons omhullend met de stank van een wind die opgespaard lijkt gedurende een week. En het gekke is: ik ben er dol op!
Geef mij maar meer van die bulderende gitaren die enkel wijken voor een parlando in het Frans in Regardez ses yeux (een song die in 3 delen uiteenvalt). Overstelp me maar met de gecontroleerde woede die ik vermoed in de titelsong. En voor een finale als Gråt delenaaf mag je me om het even wanneer wakker maken en meesleuren naar de moshpit. 
Er zijn harde gitaarplaten en er is Alkerdeel. Onthoud die naam!

Deze plaat kan je hier kopen via Consouling en kan je alvast hieronder beluisteren:

Geen opmerkingen: