11 december 2012

...and darkness came


Liefst 87 songs telt de benefietplaat ...and darkness came voor de (Amerikaanse) slachtoffers van de orkaan Sandy. Ik zet Amerikaanse tussen haakjes, omdat de orkaan natuurlijk ook in het Caraïbische gebied heel wat slachtoffers maakte, maar dat haalde amper het nieuws. De Amerikaanse slachtoffers van de storm deden dat wel, en betekenden in zekere zin zelfs mogelijks de definitieve druppel die de balans voor de presidentsverkiezingen deed overhellen in het voordeel van Obama.
Soit, ik concentreer me hier graag op de muziek van dit album. En die mag er best wezen, zoals je zelf kan horen in de embedded player die mee gepost wordt. Er staat moois op van onder meer Machinefabriek, Peter Broderick, Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Jóhann Jóhannsson, Dakota Suite, Dustin O'Halloran, Max Richter, Hauschka, Clint Mansell (die de soundtrack maakte bij Requiem for a dream), Valgeir Sigurðsson en vele andere artiesten die ik (nog) niet kende...
Voor amper 10 dollar (7,98 euro) of meer, naar keuze, kan je dit pareltje digitaal binnenhalen. Er is werkelijk geen excuus om dat niet te doen...


2 opmerkingen:

Nachtbraker zei

Ondertussen gekocht en gedownload! (de volledige 800 MB).

Sven zei

Ik ook :)