14 juli 2012

Gentse Feesten 2012: openingsstoet

De openingsstoet van de Gentse Feesten is al van toen ik nog een kind was, mijn traditionele opener van de festiviteiten. Ook dit jaar, ondanks het wel zeer wisselvallig weer, heb ik me weer laten verleiden, en daar heb ik eigenlijk geen spijt van. Er zaten leuke acts in, en mijn indruk is dat de stoet beter was dan de vorige jaren. 
Opvallendste deelnemers waren de "Clubhuizen voor senioren", die met 2 zware Harleys en oudere dames in jaren '50 (Grease-)outfit een heel ander beeld gaven van deze ontmoetingsplaatsen voor bejaarden. Ook de slogans op de wagen logen er niet om: "Met ballen die knallen" (over biljartmogelijkheden in de clubhuizen) en soortgelijke teasers.
Verder viel op dat de nieuwe (nog niet helemaal afgewerkte) stadshal op het Braunplein voor heel wat inspiratie zorgde.








Geen opmerkingen: