11 december 2011

Lied van de week : week 49 - 2011

Oostende - Spinvis



Voor Indiestyle mag ik de nieuwe CD van Spinvis recenseren. Binnenkort leest u zowel daar als op deze blog wat ik ervan vind, maar vol ongeduld nestelde deze single zich alvast in mijn hoofd.

Je kan het album Tot ziens, Justine Keller hier kopen.

Lyrics :

Justine, ik zie
De jassen gaan aan
Ze betalen hun bier
De groeten zijn gedaan
De echo van je naam in de lach van de meeuwen
December in duizend kleuren grijs

Drinken aan zee
Denken aan jou
Wachten op sneeuw

Het gesprek gaat door
Al bij al was het toch geen slecht seizoen
Dat Emile daar altijd zat
Dat hij zo vrolijk was
En dat de hele stad is veranderd
De winkel is nu een reisbureau

Drinken aan zee
Denken aan jou
Wachten op sneeuw

't Is zo koud
En ik ben nog nooit zo moe geweest
Het licht is veel te fel
In de lift van het hotel
En in de eeuwige zomer
Op een foto van een jonge Marvin Gaye

Hé, hé, hé
Denken aan jou
Wachten op sneeuw

Ik zie ze staan
Op de boulevard
In de mist
Ze kunnen hier nooit vandaan
Verraden in de naam van koning en vaderland
Op het strand is een jeugdige, hun oorlog nooit voorbij

Drinken aan zee
Denken aan jou
Wachten op sneeuw

Tot ziens, tot ziens, Justine
Want welke weg ik kies
Hij leidt naar hier
Geschiedenis herhaalt zich nooit
Maar rijmt altijd een keer

Begin de dag met tequila (Na na na na)
Dan is het randje er een beetje af
En doet het niet meteen zo'n zeer

En de wind huilt laag
En de zuil draait rond
En de roulette spint
En je zit naast mij
En ik kan je zien
Weet wat je wil van mij
Justine, ik zet alles in
En ik win, ik win, ik win, ik win

En de band speelt door
Heel de nacht
Voor altijd
In het licht
Oh, Justine, je hebt gezegd
Alleen dit licht, dit licht is echt
(x4)

Geen opmerkingen: