15 augustus 2010

8tracks : Pukkelpop 2010 mix

In preparation for the Pukkelpop festival, here's twenty songs from bands to check out when there...
Als voorbereiding op Pukkelpop krijg je hier 20 bands die ik zeker aanraad...



1. Feel good hit of the summer - Queens Of The Stone Age : nog steeds een magistraal nummer mét een grappige combinatie titel/lyrics (za - Main Stage - 21u20 tot 22u30)

2. Back to the fuck yeah - Pulled Apart By Horses : uit hun titelloos debuut van dit jaar (vr - The Shelter - 14u30 tot 15u10)

3. Attack music - These New Puritans : drijft heel sterk op ritmes, deze muziek, en daarom een aanrader voor wie van stevige muziek houdt én gevoel voor ritme heeft (do - Chateau - 0u55 tot 1u55)

4. What's in it for - Avi Buffalo : dit is meer iets voor in een intiemere setting, en daar staan ze ook... (vr - Club - 16u40 tot 17u20)

5. My timing is off - Eels : steengoed, en tussen al het ander festivalgeweld zou je soms vergeten dat Eels kan rocken én fluisteren én ontroeren én beuken én... ; sinds ik het prachtige boek Things the grandchildren should know las, ben ik zelfs nog een grotere fan geworden (vr - Main Stage - 18u50 tot 19u50)

6. As long as it takes - Isbells : één van de mooiste Belgische ontdekkingen van het laatste jaar (vr - Wablief?! - 19u55 tot 20u40)

7. My time - Minus The Bear : groepsnamen met beren zijn ín tegenwoordig, en deze is beslist de moeite waard... (do - Club - 19u35 tot 20u25)

8. The funeral - Band Of Horses : dit blijf ik absolúút hun toptrack vinden (ik ontdekte het in 2006), en het raakt me telkens weer... (do - Marquee - 18u40 tot 19u25)

9. The horizon is a beltway - The Low Anthem : hoewel ik ze al zag in de AB afgelopen winter, wil ik deze prachtmuziek niet missen (en het komt ook nét goed uit dat er op dat moment geen noemenswaardig interessante groepen geprogrammeerd staan) (za - Marquee - 16u50 tot 17u40)

10. Something good can work - Two Door Cinema Club : uit hun debuut Tourist history, goeie indie... (za - Club - 18u35 tot 19u25)

11. I know what I am - Band Of Skulls : van deze band was ik meteen weg, en dit lijkt me ook púúr festivalvoer (do - Club - 17u45 tot 18u25)

12. Harold T. Wilkins, or how to wait for a very long time - Fanfarlo : hun album stond vorig jaar op 15 in mijn eindejaarslijstje, en ik luister er nog steeds met heel veel plezier naar (vr - Chateau - 14u30 tot 15u10)

13. Used to be - Beach House : hun album Teen dream blijft voor mij een raadsel, dat ik het ene moment geniaal en het andere moment aanstellerig vind, maar misschien slagen ze er live in me definitief te overtuigen ? (vr - Club - 22u20 tot 23u10)

14. Wind Phoenix - Cymbals Eat Guitars : een groepsnaam die blijft intrigeren (zoals ook We Seem To Have Misplaced Our Igloo deed...) en dit werd meteen een mooie ontdekking (za - Club - 11u15 tot 11u50)

15. Heartsink - Blood Red Shoes : ook hun tweede album Fire like this is een echte aanrader, en ik vind de zangeres trouwens ook een heel mooie vrouw... (vr - Marquee - 15u05 tot 15u45)

16. Ambling Alp - Yeasayer : maffe muziek waarvan ik benieuwd ben of alle tierlantijntjes, bellen en toeters ook live overeind blijven, dan wel of ze in de soep draaien in een live-set ; ze zullen in ieder geval de concurrentie moeten aangaan met Pendulum en Jónsi (za - Club - 22u30 tot 23u30)

17. Go do - Jónsi : ...en daar heb je de Ijslander van Sigur Rós ; ik laat de definitieve keuze afhangen van het moment zelf (za - Marquee - 22u35 tot 23u35)

18. I saw you blink - Stornoway : een band waarover ik al heel verschillende meningen hoorde, maar die live zeker de moeite waard zouden zijn ; het ideale moment dus om hen te ontdekken (do - Chateau - 21u00 tot 21u55)

19. Bloodbuzz Ohio - The National : momenteel vind ik dit nog steeds het beste wat ik dit jaar al hoorde, en The National kon mij ook al met zijn vorige albums bekoren, dus dit wil ik voor geen goud missen (za - Main Stage - 19u25 tot 20u25)

20. NY excuse - Soulwax : vermits ze in de Dance Hall staan én ze al jaren geen echte rockoptredens meer spelen, vermoed ik dat het een Nite Versions zal worden, én als kers op de taart sluiten ze ook nog eens Pukkelpop af op de Main Stage als 2manydjs (Soulwax : za - Dance Hall - 20u05 tot 20u55 / 2manydjs : za - Main Stage - 23u30 tot 01u00)

Natuurlijk valt er nog veel méér fijns te beleven op deze jubileumeditie. Check het programma hier (kaarten kopen is niet meer mogelijk vermits volledig uitverkocht !)

Geen opmerkingen: