27 december 2009

Shearwater

Shearwater will release a new album in 2010...




Shearwater, een band die ik - zeker sinds ik hen zag optreden in de Vooruit in 2008 - heel erg in mijn hart draag en waarvan ik eigenlijk nooit genoeg kan krijgen, brengt volgend jaar een nieuwe plaat uit, The golden archipelago. Dat wordt dan de opvolger van Rook, dat ik vorig jaar als favoriet album kroonde... Het wordt nu al één van de albums om naar uit te kijken wat mij betreft, en het is een heus project geworden, blijkt op hun website. Zo zou er bij het album ook een 50 bladzijden tellend "dossier" zitten dat dan ook nog eens een soort samenvatting zou zijn van The golden dossier, waarover ze op hun site binnenkort meer info beloven...
Je kan alvast watertandend uitkijken naar het nieuwe album met dit zoethoudertje dat ze gratis aanbieden :


Castaways - Shearwater (mp3)


"The golden archipelago" will be the band's third album with Matador Records, and it will be released on Feb 15th (Feb 23rd in the US). Apparently it comes with a sort of project, as they offer a 50 page booklet with the album which is supposedly a condensed and substantially abridged version of the Golden Dossier, about which more info will be given on their site soon... I have truely loved this band ever since I got to know them and saw them perform in my hometown, and their last album, "Rook", was my favourite album of 2008.
Anyway, as an appetizer they have the above song on offer.

Geen opmerkingen: