16 mei 2009

Neko Case

This is a name I have stumbled upon many times before, but never giving it much attention though... When I crossed it for the again-th time, I gave this song a listen, and I liked it !
This song is from the new album "Middle cyclone" and judging it by the songs I heard on the label's website, it sounds very well... Perhaps now is the time to finally get to appreciate this fine woman singer ?


Ik heb geen idee hoe vaak ik de naam Neko Case al ben tegengekomen in de loop van de jaren, en haar CD's heb ik in de bib wel al meermaals gezien, maar telkens waren er interessantere ontdekkingen te doen, dus had ik totnogtoe geen flauw idee van wat deze dame eigenlijk uitspookt muzikaal. Nu heb ik de sprong gewaagd, en daar ben ik best wel blij om. Neko heeft een mooie stem, die lieflijk genoeg is om je mee te lokken, en doorleefd genoeg om het genuanceerde van het hele leven erin te horen. Het nummer dat ik hierboven meegeef, komt uit haar nieuwe album, Middle cyclone, en afgaand op de nummers die ik intussen al heb gehoord, is dat echt wel een aanrader. Neko Case heeft (eindelijk) mijn hart en oren veroverd...



Je kan het album hier kopen / You can buy the album here

Andere nummers van Neko Case :

Geen opmerkingen: